fredag den 6. juli 2012

én måned, tre dates og utallige frasorteringer senere...

Det er sidste dag med en betalende profil på match.com! Der er gået en måned nu hvor jeg har skrevet og flirtet og datet over internettet, og jeg har virkelig givet det dér netdating en fair chance! Men hvad er der så helt præcist sket den sidste måneds tid?? Nu skal i bare høre...

Jeg fik faktisk stablet et par dates på benene med tre forskellige fyre! - Og lært utrolig meget om datinglivet og alle de uskrevne regler... Den første fyr jeg var på date med mødte jeg ikke over nettet, men gennem en fælles ven! Vi havde det virkelig hyggeligt sammen, havde samme humor og smag, men der var bare ikke rigtig den gnist jeg lidt havde håbet på! Så lektion nummer ét; Når dine venner siger deres singleven ikke er noget for dig, har de højst sandsynligt ret.. Men vi havde det fandme sjovt!!

Den anden date skrev til mig på nettet, og vi havde en hyggelig snak over mail inden vi besluttede at mødes i virkeligheden. Lektion nummer to; hvis de billeder der er lagt ind af din kommende date er taget i en sjov vinkel og i øvrigt er lagt ind flere gange på profilen så ser han i hvert fald ikke sådan ud i virkeligheden! Lektion nummer tre: Hvis han ingen humor har på skrift, så har han det heller ikke i virkeligheden!
Nu skal jeg ikke være ond.. Vi havde faktisk en utrolig hyggelig date! Vi brugte flere timer sammen, og vi sluttede daten af med at spise aftensmad hos mig! og så (MOR!! Du må ikke læse med fra nu af!!) endte det faktisk med han overnattede!

De følgende dage fortrød jeg lidt at daten var endt som den var! Vi snakkede godt sammen og havde egentlig en god date, men min ensomhed fik mig til at tro at jeg følte lidt mere for ham gutten her, end jeg egentlig gjorde! Jeg skulle have afskrevet ham da jeg kom til fornuft igen, men jeg tænkte at en "second date" måske kunne ændre mit syn! Vi havde jo trods alt haft en god dag sammen. Men vores anden date bekræftede mig meget hurtigt i at det ikke skulle være os; han havde ikke rigtig nogen humor, og så forstod han ikke særlig meget af det jeg sagde... Så efter et par timer var jeg nødt til at slutte daten! Lektion nummer fire: Hvis bare du er den mindste smule i tvivl om hvorvidt den fyr du dater er noget for dig, så LAD VÆRE med at arrangere flere dates!!! Den stakkels fyr blev vildt forvirret og ret ked af jeg stoppede daten efter "kun" fire timer... I hans øjne var det en fantastisk første date, og han var allerede ved at blive ret glad for mig! Plus jeg jo selv havde indvilliget i en date nummer to! Jeg endte med at bruge et godt stykke tid på at slå op med en mand jeg ikke en gang var kæreste med! Christ...

På min tredje og sidste date prøvede jeg at følge reglerne til punkt og prikke.. Jeg skrev med en Columbianer, som lige var flyttet til Odense for at skrive sin PhD i civil ingeniør, og på billederne så han ikke værst ud! Hans engelskkundskaber var dog som et hul i jorden, og jeg var lidt nervøs for om det kunne gå sprogmæssigt.. Vi aftalte at mødes til is, og jeg sagde direkte at jeg ikke ville have daten varede mere end en time! Da jeg så ham blev jeg pænt skuffet... Jeg kunne godt genkende ham fra billederne, men de var tydeligvis otte-ti år gamle! Og i virkeligheden lignede han ret meget en inka-indianer... øv... Vi gik rundt i en time og snakkede om løst og fast på gebrokkent engelsk.. Jeg behøver vel ikke sige at jeg afviste da han inviterede mig videre på kaffe bagefter, og i øvrigt ikke har tænkt mig at se ham igen!

Én ting jeg med sikkerhed er kommet tættere på denne sidste måned, er hvilken mand jeg leder efter! Jeg troede at jeg bare skulle have en venlig fyr, der behandlede mig ordentligt, men det er simpelthen ikke nok! - Han skal være attraktiv, kunne få mig til at grine, have evne til at følge med i en normal samtale, have rigtig godt kendskab til enten dansk eller engelsk og så skal han ikke have noget imod at betale for pigen på en date!! ja, den sidste overrasker lidt, ikke?? - egentlig har jeg ikke noget imod at betale for mine egne drikke- og fødevarer, med mindre det er sidst på måneden, og jeg har malket min budgetkonto for penge, og min date i øvrigt er fuldtidsarbejdende, med høj indkomst og egen bil!! så ringer nærig-klokkerne i mit baghoved... ;)

- Jeg vil slet ikke komme ind på den lange række af fyre der er blevet kasseret undervejs! Jeg har virkelig prøvet at være "open-minded", men mit sind er klappet i som en østers! Jeg trænger til en laaaang pause fra net-dating nu! Måske er det på tide at prøve at møde fyre ude i det virkelige liv i stedet? Jeg er blevet lidt lun på ham fyren der deler gratis udgaver af fyens stifttidende ud oppe i byen! Men jeg tør ikke gå hen og spørge om han er single eller vil på date med mig! - Det næste projekt bliver at mande mig op til at spørge ham! gisp!! ;)

rigtig god weekend <3


1 kommentar:

  1. Smukke, dejlige, ærlige, skønne Ida ♥
    Hvor er det godt at læse, du har været ude og omkring, og fedt at du har lært og taget div erfaringer til dig. Det er jo nemlig det, de er til for :)
    Mht din avismand - GØR DET!!!!
    Det er (som regel) ikke det man gør, man fortryder - det er det man IKKE gør/fik gjort!
    Gør det, og få en afklaring.
    Spørg dig selv : 'Hvad er det værste der kan ske?'

    Afsted! :D

    SvarSlet